האם שיווק במייל באמת מת?

"שיווק במייל מת…"
חה! תגידו את זה ל13,400 שקל שנכנסו לי ב-4 ימים מרשימת תפוצה "מתה"

אני רוצה לשתף אתכם בקייס סטאדי ותיקון טעויות נפוצות מתוך מבצע בלק פריידיי שביצעתי שבוע שעבר לרשימת תפוצה של כ-8000 אנשים מאוד רדומים עם אחוזי פתיחה מאוד ירודים (ביחס לרשימה השניה שלי)

אני לא צוחק לגבי ה13,400שקל! תראו בתמונה:

טוב, בוא נעבור לחלק של הטיפים שהולכים לפי מספרים ?
(בסוף המייל המספרים המדויקים)

1 – למכור מיד!
זו טעות #1 שאני רוצה להתחיל איתה.
כל מכירה ח-י-י-ב-ת להגיע מתוך אסטרטגיה גדולה יותר, מתוך תוכן וערך ללקוח ומתוך חשיבת
THE REASON WHY
זה עיקרון ענק שלמדתי מהגאון Ben Z. Yabets
למה אני עושה את המבצע הזה?
למה אני שולח את המייל הזה?
כל תהליך מכירה במייל צריך להגיע (כשמו הוא) בתור תהליך!
חימום > פתיחה > מכירה > סגירה

2 – לשלוח מעט מדי…
למיילים שלכם יש מטרה נסתרת והיא לגרום ללידים שלכם לזכור שאתם קיימים, נושמים, בועטים וכמובן – יכולים לעזור להם לפתור את הבעיה שבגללה הם נרשמו לתפוצה שלכם!
אם תשלחו מייל פעם בשבוע (או גרוע יותר – פעם בחודש) לא רק שהם לא יזכרו אתכם ברגע האמת (הרגע שבו הם ירכשו מהמתחרה) אלא פשוט ישכחו מי אתם בכלל ויסירו את עצמם!!
זה בערך כמו לנסות למשוך עוברים בשוק אלנבי בשקט ואדיבות (אולי זה נשמע כמו שינוי מרענן…אבל אף אחד לא ישמע או יראה אתכם!).

3 – חוסר המשכיות
אין דבר גרוע יותר מלשלוח 10 מיילים לרשימה שלא קיבלה מכם מייל חצי שנה!
אני יודע אני יודע…אתם יזמים!
אתם רוצים להתנסות בדברים חדשים, לבדוק דברים חדשים, וכשאנחנו מתאהבים ברעיון חדש, מה לעשות? אנחנו נוטשים את האהבה הקודמת (ואת רשימת התפוצה)
אני לא אומר שאי אפשר לחזור לאקסית (לרשימה כן? אל תשלחו הודעה כשאתם שיכורים…לא שמעתם את זה ממני!!)
פשוט יש דרך נכונה לעשות את זה

4 – לדאוג יותר מדי מהסרות
תרשמו את המשפט הזה: "מי שמסיר את עצמו מהרשימה חסך לכם כסף!"
למה? כי א. הוא לא ליד טוב והוא פשוט אומר "היי, אני לא מי שאתה מחפש אז אני הולך למקום אחר" וב. לא תשלמו על לידים מיותרים שלא באמת רוכשים מהרשימה שלכם!
אל תפחדו מהסרות…תתעסקו בפתיחות והקלקות!

5 – להסיק מסקנות לפי יום המכירות הראשון
אם אתם עושים קמפיין מכירות של כמה ימים, תמיד תתעלמו לגמרי מהתוצאות של היום הראשון!
למה? כי יש 2 אפשרויות:
או שהיה יום פגז, ומחר תהיה ירידה טבעית וזה ממש יבאס אתכם…
או שיהיה יום מזעזע וזה יוריד את האנרגיה שלכם לקראת מחר (שיכול להיות חזק מאוד ומוצלח).
פשוט תפעלו

6 – להיות נחמדים ביום המכירות האחרון
ת.ס.ח.ט.ו כל טיפת מיץ שיש ללימון הזה להוציא!!!!!!!
אתם רוצים למקסם את יום המכירות החזק ביותר (היום האחרון) במינימום 3 מיילים וSMS לרשימה שלכם! (כן, זה המינימום חבר'ה)

7 – אלתור במקום הכנה מוקדמת
יודעים מתי התחלנו לכתוב את המיילים לבלק פריידיי?
*שבועיים לפני!!!!!!!*
לעולם אל תחכו לרגע האחרון, תמיד תכינו את המיילים ותהליכי המכירה שלכם מראש!
זה יאפשר לכם יותר זמן מרווח נשימה, וגם אם תרצו לעדכן או לשנות משהו תוכלו לעשות את זה בקלות, כי התכוננתם מראש!

8 – וקצת מספרים מהבלק פריידיי כמו שהבטחתי ?
לקמפיין הבלק פריידיי שלנו היו 10 מיילים + 4 SMSים
יום שני – סיפור על מבצע שעומד להתחיל ביום רביעי +אפשרות גאונית של Roi Yecheskel (מנהלת התפוצה והקופי שלנו) להשיב על המייל ולהיכנס לרשימה פנימית שמקבלת עדכון אישי
יום שלישי – סיפור מזווית אחרת לקראת המבצע
יום רביעי – 3 מיילים+ SMS! מייל פתיחת המבצע, SMS תראו את המייל פתיחת המבצע, מייל פרטי המבצע, מייל איך החיים שלך יראו עוד שנה אם תפעל/לא תפעל
יום חמישי – 2 מיילים + SMS – מייל עדות, מייל סיפורי הצלחה, SMS תזכורת
יום שישי 2 מיילים –טיפ והסבר, מייל איך שיווק משנה את העולם, SMS תזכורת
יום שבת – 3 מיילים + SMS – מייל שעות אחרונות למבצע, מייל מה אנחנו מפספסים ואל תפספס את זה, מייל המבצע נסגר! SMS למה אתה מחכה המבצע נסגר

והתוצאות?
יום רביעי – 2 קורסים בלבד :/
קצת מבאס על מבצע 83% הנחה לא?

חמישי? 0 מכירות! כלום! נאדה! שום דבר!
(מזל שהמיילים תוזמנו מראש אחרת הייתי מתבאס ולא כותב מיילים חדשים)

יום שישי? בום! 7 מכירות!!!!

ושבת? יום הסגירה? 8 מכירות נוספות 🙂

סך הכול 17 מכירות ו13,000 שקל ב4 ימים בלי אנשי מכירות ובלי קמפיינים
זה הכוח של המיילים חבר'ה!

עכשיו אשמח לשאול אתכם:
איזה תובנות וטיפים נוספים יש לכם למכירות במייל?
ואיזה מהטעויות לקחתם לתשומת לבכם?

———————————-

וואו…זה יותר ארוך משציפיתי שזה יצא…
מה שמזכיר לי טעות נוספת – לכתוב מיילים קצרים מדי 😉

שי סגל

שי סגל

שי סגל הינו מרצה, מנטור ומומחה בינלאומי בשיווק דיגיטלי לעסקים. סגל טייל בעולם במשך חצי שנה, מוסמך בשיטת מאסטר NLP, משקיע בנדל"ן ושוק ההון, בעלים והמייסד של שני עסקים: "הדרך להצלחה" ו"אפיליאייט מאסטרס" ויועץ מומחה לשיווק דיגיטלי.

איך תרצו לשתף את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דילוג לתוכן